ورزش و اصول آن از دیدگاه طب سنتی

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
100 هزار تومان

اگر به این باور عمیق  نرسیم که ورزش برای حیات و سلامتی ما ضرورت دارد و هیچ جایگزینی هم ندارد، هرچه هم علم و اطلاعات داشته باشیم -که داریم- به درد ما نمی‌خورد.

اصول طب سنتی در بحث ضرورت ورزش، اول اثبات می کند که ما بدون ورزش می‌میریم. ما بدون ورزش مریض می‌شویم و دچار مرگ تدریجی می شویم و ورزش از نان شب برای ما واجب‌تر است. این مهمترین چیزی است که شما در این دوره آموزشی با آن آشنا می شوید.

درک این مطلب مهمترین کاری است که ما باید اول انجام دهیم. یعنی اگر مدت ها در مورد این مهم مطالعه و تفکر کنیم که ورزش چقدر واجب و ضروری است و بدون ورزش چه لطمه‌های بزرگی به بدن ما می‌خورد و با ورزش چقدر  از دارو و درمان بی‌نیاز می شویم واقعاً کم است.

ورزش در کتب طب سنتی آنقدر ضروری و لازم شمرده شده که بدون آن هیچ یک از _ششگانه سلامتی بخش_ برای ما فایده نخواهد داشت.

ورزش راهکاری برای تعادل اخلاط است. بدن ما راهکارهایی لازم دارد تا اخلاط مورد نیازش را به تعادل برساند چه از لحاظ کیفیت، چه از لحاظ کمیت و چه از لحاظ انباشتگی . چنانچه این تعادل رخ ندهد موجب بیماری برای بدن می شود و چیزی که باعث می شود این تعادل اتفاق بیفتد ورزش است.

ورزش کلید رهایی از بیماری هاست. جمله‌ای معروف از ابن سینا نقل شده که می گوید:


این دوره آموزشی به شما کمک می کند تا علاوه بر یادگیری نحوه صحیح ورزش با فعالیت ها و تمرینات مخصوص هر اندام و عضو در بدن آشنا شوید و در کاهش یا افزایش وزن و اندازه اعضا موفق تر عمل کنید.

همچنین در پایان دروس تئوری، تمرین های عملی ورزش برای قسمت های مختلف بدن جهت دانلود قرار داده شده تا شما عزیزان بتوانید توصیه های به کار رفته در این دوره آموزشی را به صورت کاربردی در زندگی خود به کار گیرید.