روش پاکسازی روده ها و دستگاه ادراری در طب ایرانی

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
30 هزار تومان

اصول پاکسازی بدن در طب ایرانی ( بخش اول )

بحث اصول پاکسازی بدن بحثی بسیار مهم و حیاتی است که اگر رعایت نشود -مثل همه بخش های ششگانه سلامتی بخش- کل ساختار سلامتی آسیب می بیند. هیچکدام از این شش تا بدون همدیگر معنا ندارند و نمی توانند سلامتی ما را حفظ کنند و زندگی ما را کامل کنند.


پاکسازی بدن و یا به قول طب سنتی “احتباس و استفراغ” یکی از آن موضوعات مهم و پایه ایست که اگر به آن دقت نشود و ما فقط حواسمان به این باشد که چه می خوریم و چه می آشامیم یکی از اصول مهم را به فراموشی سپرده ایم و در دام بیماری ها افتاده ایم.

اگر مواد زائدی که لاجرم از خوردنی های ما تولید می شود یا از رفتارهای ما در طول روز ایجاد می‌شود در بدن احتباس پیدا ‌کند و ما نتوانیم آن ها را به درستی استفراغ –دفع- کنیم و یا بیش از حد نیاز استفراغات انجام بگیرد و نتوانیم مواد مورد نیاز خود را حفظ کنیم ناخودآگاه بدن به سمت بیماری خواهد رفت و ما نمی‌توانیم سلامتی خود را نگه داریم.

کلمه احتباس از حبس کردن می آید به معنی نگه داشتن آنچه برای بدن ضروری است.

کلمه استفراغ از فراغت می آید یعنی طلب فراغت کردن طلب راحتی کردن. یعنی بیرون ریختن آنچه که بدن به آن نیاز ندارد یا برای بدن مضر است.

پس بحث احتباس و استفراغ معادل می شود با اصول پاکسازی بدن. یعنی بدانیم چه چیزهایی را باید نگه داریم و تدبیر کنیم برای نگه داشتنش و چه چیزی را باید دور بریزیم و تدبیر کنیم برای دور ریختن آن.


حال با توجه به اهمیت این موضوع، سوالاتی از این قبیل پیش میاید که :

  • چه رفتارهایی در زندگی ما باعث می شود تا بدن دچار انباشت سموم و مواد دفعی شده و بیماری ها به سراغمان بیاید؟
  • چطور می توانیم بدن خود را از این سموم پاکسازی کنیم؟
  • آیا برای این کار حتما نیاز به دارو و درمان طبیب داریم یا اصلاح سبک زندگیمان کافی است؟
  • خطرات غفلت از پاکسازی بدن چیست؟
  • کارهایی مثل حجامت، زالو درمانی، فصد و … چه فواید و مضراتی دارند و زمان مناسب برای انجام آنها کی میباشد؟
  • و ….

در این جزوه آموزشی میخواهیم قدم به قدم به تمامی این پرسش ها پاسخ داده و به یک برنامه جامع و منسجم برای رعایت اصول حفظ الصحه در پاکسازی بدن، بر اساس آموزه های طب ایرانی برسیم.


میتوانید قبل از خرید این دوره، فایل جلسه اول آن را به صورت رایگان مطالعه بفرمایید

مطالعه این جزوه آموزشی به چه کسانی توصیه می شود؟

مطالعه این جزوه آموزشی، که به زبان ساده و کاربردی نوشته شده را به تمام آنهایی که به سلامت و حفظ الصحة خود و عزیزانشان اهمیت می دهند و سعی دارند با اصلاح و کنترل سبک زندگیشان، مغلوب بیماری های جسمی و روحی شایع این دوران نشوند، توصیه می کنیم.باشد که با انتشار  صحیح و اصولی این آموزش ها، سلامت را به خود، جامعه و نسل های آینده مان هدیه بدهیم.

مدرس: سرکار خانم دکتر مژده پورحسینی، متخصص طب سنتی ایرانی MD.PhD